Методична рада нотаріату
Актуальна інформація
Монiторинг законодавства
Судова практика
Методичнi рекомендацii
Бібліографія з окремих видів нотаріальних дій
Склад методичноi ради

Головна   /  Актуальна iнформацiя  

Лист Міністерства юстиції України від від 20.08.2015 р. N 19.2/77 " Щодо деяких питань, пов'язаних з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно", 07/09/2015

 

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 20.08.2015 р. N 19.2/77

Головним територіальним управлінням юстиції в областях та місті Києві


Щодо деяких питань, пов'язаних з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно

Міністерство юстиції України просить довести до відома органів державної реєстрації прав і нотаріусів, а також провести роз'яснювальну роботу серед громадськості у відповідних регіонах з таких питань.

Частиною першою статті 55 Закону України "Про нотаріат" встановлено, що угоди про відчуження та заставу майна, що підлягає реєстрації, посвідчуються за умови подання документів, що підтверджують право власності на майно, що відчужується або заставляється.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав проводиться, зокрема, на підставі свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону.

Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 глави 2 розділу II Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22 лютого 2012 року за N 282/20595, право власності на житловий будинок, квартиру, дачу, садовий будинок, гараж, інші будівлі і споруди, що відчужуються, може бути підтверджено, зокрема, свідоцтвом про право власності на об'єкти нерухомого майна.

З набранням чинності з 05 квітня 2015 року Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)" та постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року N 137 "Деякі питання спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" повноваження державного реєстратора з прийому та видачі документів можуть виконувати посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів надання адміністративних послуг та нотаріуси.

Згідно з положеннями пункту 11 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року N 868, повноваження державного реєстратора з прийому та видачі документів можуть виконувати посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів надання адміністративних послуг та нотаріуси.

Відповідно до пункту 24 зазначеного Порядку у випадках, установлених законом, державний реєстратор органу державної реєстрації прав після прийняття рішення про державну реєстрацію права власності, відкриття відповідного розділу Державного реєстру прав та/або внесення записів до зазначеного Реєстру формує свідоцтво про право власності на нерухоме майно (далі - свідоцтво).

Свідоцтво оформляється у двох примірниках, один з яких долучається до реєстраційної справи, а другий видається заявникові.

У разі, коли заявник виявив бажання отримати свідоцтво виключно в електронній формі та зазначив про це в заяві, свідоцтво оформляється в одному примірнику.

Свідоцтво у паперовій формі оформляється на бланку, зразок та опис якого встановлює Мін'юст.

У разі, коли свідоцтво виготовляється державним реєстратором, він підписує обидва примірника такого свідоцтва та засвідчує їх печаткою.

У разі, коли свідоцтво, сформоване державним реєстратором, виготовляється особою, зазначеною у пункті 11 цього Порядку, на ньому проставляється напис "Згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно". Напис скріплюється підписом особи, яка виготовила свідоцтво, із зазначенням її посади, прізвища та ініціалів і засвідчується її печаткою.

Крім того, зазначаємо, що відповідно до пункту 6 наказу Міністерства юстиції України від 10 серпня 2012 року N 41/5ДСК "Про оформлення свідоцтв про право власності на нерухоме майно, витягів, інформаційних довідок та виписок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на спеціальних бланках та внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 серпня 2012 року за N 1365/21677, оформлення свідоцтв про право власності на нерухоме майно здійснюється державним реєстратором прав на нерухоме майно, нотаріусом, посадовою особою органу місцевого самоврядування, адміністратором центру надання адміністративних послуг на спеціальних бланках свідоцтв про право власності, зразок та опис яких затверджено наказом Міністерства юстиції України від 22 квітня 2003 року N 39/5ДСК, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 квітня 2003 року за N 319/7640 (зі змінами).

Крім того, відповідно до пункту 1 наказу Міністерства юстиції України від 11 квітня 2013 року N 691/5 "Про постачання спеціальних бланків свідоцтв про право власності", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2013 року за N 613/23145, замовниками спеціальних бланків свідоцтв про право власності, зразок та опис яких затверджено наказом Міністерства юстиції України від 22 квітня 2003 року N 39/5ДСК, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 квітня 2003 року за N 319/7640 (зі змінами), є суб'єкти, визначені статтею 8 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду", особи, які відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" можуть виконувати повноваження державного реєстратора з прийому та видачі документів.

Враховуючи викладене, нотаріус при здійсненні повноважень державного реєстратора з прийому та видачі документів видає заявнику свідоцтво, яке є документом, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, оформленим відповідно до встановлених державою у вищезазначених нормативно-правових актах вимог.

З огляду на вищевикладене, свідоцтва про право власності на нерухоме майно, видані посадовими особами органів місцевого самоврядування, адміністраторами центрів надання послуг або нотаріусами за правилами, встановленими Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року N 868, є належними документами, які підтверджують право власності на нерухоме майно, та мають прийматися для вчинення нотаріальних дій нотаріусами України.

 

Перший заступник Міністра

Н. Севостьянова


 



Повний список >>
  © 2008 Методична рада нотаріату